19. mai 2010

MELKESJOKOLADE

Livet er slettes ikke så verst når man kan sitte på balkongen, drikke iste og se på at lysene slåes på i blokkene rundt her. Livet på innsiden og på utsiden.

I formiddag da jeg var på butikken, sto det en eldre dame i køen foran meg. Da hun holdt på å legge varene i posene sine, la jeg merke til at det var litt mye å bære på, så jeg tilbød å hjelpe henne. Det satt hun stor pris på, fortalte meg at hun hadde vært hos legen og hadde fått en virusinfeksjon som hadde angrepet stemmebåndet. Det kunne jeg høre...
Vel, jeg bærte posene og vi gikk oppover. Da jeg sa hvor jeg bodde, smilte hun og sa; Jeg bor i samme blokk som deg.
Er det ikke rart, her har jeg bodd i 2 år snart, uten å se denne eldre damen før... og hun har bodd her i 60 år.
Så vi fulgte hverandre hjem, rett og slett. Jeg fikk se hvordan hun bodde, og fikk en melkesjokolade som takk for hjelpen.

Takstmannen har vært her ikveld. Og vi venter i spenning på resultatet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar