29. mai 2010

Drømmer

- kan avsløre følelser du ignorerer eller dekker over i våken tilstand. Jeg har nettopp våknet opp fra en REM-søvn. En stressende og redselsfull drøm!

Moderne drømmeforskning har vist at drømmeinnholdet stammer fra erfaringer i våken tilstand. Mange ganger gir drømmene beskjed om noe vi ikke har registrert i våken tilstand, fordi vi enten har vært for opptatt, eller fordi vi har benektet å motta informasjonen.

Det første man bør se etter i en drøm, er derfor om drømmen gir nyttig viten om den ytre verden. Underbevisstheten vår registrerer nemlig mye mer enn vi er klar over.

Andre ganger kan det være et signal om elementer du bør fokusere mer på i ditt våkne liv. Det viktigste man ser etter i en drøm, er hvilke følelser man har i drømmen.

Og jeg spør, hva slags signal skal jeg lete etter når:

a) søsteren min blir drept i drømmen min?

b) jeg får sterke forbrenninger på hëndene mine av en gassbeholder som lakk, fordi den samme personen som drepte søsteren min, ønsket meg død?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar