6. juli 2010

Innimellom.


Musikk er noe jeg er opptatt av. Og her om dagen fikk jeg vite at en av mammas favorittlåter var I`d love you to want me - Lobo, og det morsomme her er at jeg har likt den sangen i en lang stund uten å vite at det var en låt hun hørte mye på. Jeg liker å finne ut av slike ting. Om min mor. Mamma.

Jeg husker ikke så godt lengre, hvordan hun var. For meg var hun mamma. For de andre var hun et menneske, en venninne, en personlighet. Jeg har såklart gode minner om mamma, men jeg var ikke gamle jenta da hun døde, så for meg vil hun allermest være bare mamma. En hånd å holde i, et fang å sitte på, og slike ting.

Jeg liker å høre fra andre hvordan de opplevde henne. Og jeg spør så ofte jeg kan, mennesker som hadde relasjon til henne, på en eller annen måte hva de husker.
En kamerat av henne kunne fortelle meg at han stadig vekk besøkte graven hennes, og at hun var et flott menneske, snill og god.
- Det er klart at sånne ord varmer, og jeg blir rørt at han etter så lang tid ennå tenker på henne.

Jeg tenker på henne jeg også, innimellom. I dag gjør jeg det!

1 kommentar: