22. sep. 2010

Onsdag!

Dagens middag;  Svin, gulrotmos og sjysaus med eple.
Vi helter, vi må ha mat. I dag følte jeg for å mekke skikkelig middag, og over her ser du resultatet. Det kjipe med det hele, var jo at jeg spiste alene. Og sånn er det jo ofte, når man bor alene. Alt må gjøres alene! Noen ganger kan det føles bra, andre ganger ikke. I dag nøt jeg middagen min, på kjøkkenbordet mens jeg hørte på radio. Så i dag, var det en bra ting, selvom jeg var alene.

Etter oppfordring fra Kim, så skal jeg herved legge ut oppskriften:

2 svinekoteletter
3 små poteter
3 gulrøtter
1/2 boks maiskorn
Havsalt/Pepper
Karri
Persillekrydder
1/2 liten løk
1/2 gult eple
Toro Sjysaus

Det første jeg gjør, er å skrelle gulrøtter og vaske potetene, kutte dem i biter og dampkoke dem til de er møre. Jeg legger også maiskorn i gryta. Det er viktig å ha smør og salt i vannet!
Når de er ferdigkokte, moser jeg det til en herlig mos. Ha i litt smør når du moser, og smak til med salt, persille og pepper. 

Så strimler jeg kotelettene, tar vekk bein og brusk. Gnir dem inn med krydder; pepper, persille og salt.
Steker dem på middels varme.

Kok opp sjysausen. Min vri på sausen er å spe oppi med litt karrikrydder, ikke så mye, bare en liten puff på krydderglasset. Så kutter jeg eple og løk i 3 deler hver og legger oppi sausen. Lar det småkoke i 5 minutter. Du kan gjerne ha litt persillekrydder i også. Det har jeg! 

Server på tallerken, og nyt!

2 kommentarer:

  1. Så sletts ikke vondt ut det der nei...
    Så det ble ikke sjokoladeboller altså..?

    klems

    SvarSlett
  2. Kan ikke spise det hver dag, heller...

    SvarSlett